Thursday 6 March 2014

Set Jerawat Berkesan

Set Jerawat Berkesan

Rawatan Terbaik Masalah Jerawat                                                    Gambar Seksi!
Jerawat
Jerawat merupakan perkara yang biasa berlaku pada remaja yang akhir baligh disebabkan oleh perubahan hormon badan. Bagaimanapun jerawat yang teruk mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti jangkitan kuman (penyakit, alahan dan salah penjagaan kulit).
Sekiranya jerawat berlaku dengan teruk, ia perlu dirawat untuk mengelakkan kulit berlubang dan berlakunya parut yang berkekalan.


Jerawat secara amnya merupakan suatu fenomena biological yang terjadi pada kulit akibat dari masalah keradangan tisu pada bahagian kelenjar minyak di kulit manusia. Ianya sering muncul pada bahagian kulit yang selalu berminyak seperti kulit muka dan kulit badan. Berdasarkan kajian yang dijalankan dalam bidang perubatan dermatologi telah menemukan hampir 50 jenis jerawat telah menjadi masalah kepada lelaki dan wanita.Jerawat atau dalam bahasa Inggerisnya “Acne Vulgaris”, iaitu masalah kulit yang berlaku pada Pilosebaceous (terdiri daripada rongga rambut dan kelenjar minyak) pada bahagian kulit. Masalah jerawat selalunya sering dialami oleh golongan remaja akil baligh dan dewasa disebabkan oleh perubahan hormon badan yang normal.

Kajian Jerawat
Kecederaan pada tisu utama yang disebabkan oleh bintik putih (white head) dan bintik hitam (black head). Apabila bintik-bintik putih (white head) itu dicemari oleh kekotoran sedangkan ia berada dalam keadaan berminyak dan lembab, bintik putih tersebut akan mudah bertukar menjadi bintik hitam (black head). Bintik-bintik hitam (black head) mengandungi sumbatan sebum iaitu bahan berlemak yang dihasikan oleh kelenjar minyak.

Pada kebiasaannya, bintik hitam sukar untuk dikeluarkan kerana ruang folikel yang kecil jika dibandingkan dengan saiz bintik hitam yang besar. Apabila kandungan sebum dibawah/dalam ruang folikel itu bertambah maka ruang folikel itu akan terhakis dari dalam dan membesar, maka ia akan menyebabkan kecedaraan pada kulit lalu menyebabkan nanah dalaman dan akhirnya terbentuklah jerawat.

Selain itu, masalah jerawat juga terjadi akibat pertumbuhan bakteria ‘Propionibacterium Acnes’ yang mengisi ruang-ruang folikel rambut yang terbuka dan mudah terdedah kepada kekotoran selain ia mudah terdedah kepada kelembapan dan pengoksidaan luaran.
Biasanya, masalah jerawat hanya diketogorikan sebagai ‘ringan’ sekiranya jumlah lesi (jumlah bintik merah/nanah putih yang tercela) kurang dari 30.

Manakala jumlah lesi dari 30 hingga 125 akan dikategorikan sebagai masalah jerawat ‘sederhana’. Dan apabila jumlah lesi telah melebihi 125, maka masalah jerawat itu akan dikategorikan sebagai ‘kronik’.
Jerawat biasanya menyerang remaja yang berusia antara 14 hingga 19 tahun kerana pada waktu itu berlakunya suatu bentuk perubahan hormon yang agak agresif.

Tips mengelakkan dari pembentukan jerawat
Terdapat laporan yang menunjukkan bahawa masalah jerawat kerap berlaku dalam kalangan remaja. Semasa proses kematangan berlaku, kelenjar-kelenjar minyak menjadi aktif kerana penghasilan sebum akibat perubahan hormon. Kegagalan folikel pilosebaceous untuk berfungsi dengan baik ketika perubahan hormon dalam tempoh masa remaja akan menyebabkan jerawat tumbuh. Hormon yang dimaksudkan adalah hormon testeron.
Kalenjer Sebaceous
Hormon testeron biasanya akan ditukarkan kepada dihidrotesteron di dalam kulit dan bertindak terus pada kelenjar minyak untuk meningkatkan saiz dan kadar metabolic fizikal. Individu yang mempunyai kulit sensitif akan mengalami masalah penghasilan sebum yang berlebihan ataupun mengalami kekeringan kulit yang agak ketara.

Fungsi sebum adalah untuk menjadi pelincir bagi membuatkan kulit lebih gebu dan lembut, lapisan pelindung kepada rambut dan kulit supaya tidak mengalami kekeringan ekstrem dan bagi mengekal kehidratan (kelembapan) kulit dan rambut. Kelenjar minyak sebenarnya mengandungi sejenis kuman iaitu propionibactium acnes. Kuman ini mampu mengubah sebum berlebihan kepada asid lemak yang akhirnya menyebabkan jerawat dan keradangan kulit.

Bagaimanapun jerawat yang teruk mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti jangkitan kuman (penyakit, alahan, ketidakseimbangan horman tubuh dan salah penjagaan kulit). Pembentukan jerawat yang sedikit dan normal adalah perkara biasa bagi seseorang remaja, namun begitu langkah menghindarinya dapat dilakukan bagi mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit, maka amalan penjagaan kebersihan diri dan wajah perlu dilakukan, diantara penjagaan wajah yang disyorkan untuk dilakukan adalah seperti berikut:-
zarraz paramedical, pencuci muka tanpa buih, pencuci muka terbaik untuk kulit sensitif
1. Lakukan pencucian muka dua kali sehari dengan pencuci muka yang bertekstur lembut yang diperbuat daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan dan membersih secara mendalam. Namun begitu pencucian kulit tanpa sabun pencuci juga boleh dilakukan sebanyak 5 kali sehari ataupun lebih sebagai pilihan lain dan tambahan kepada cucian muka dengan menggunakan sabun pencuci muka.

Tetapi perlu diingatkan disini, bahawa mencuci kulit dengan kuat dan menggosoknya dengan kuat untuk menghilangkan minyak, kekotoran dan sel-sel mati pada kulit bukanlah suatu yang baik pada kulit malah perbuatan tersebut dapat menyebabkan keradangan kulit dan jerawat akan menjadi lebih teruk. Sebaliknya gunakan cara urutan ringan dan gosoklah kulit dengan lembut.

2. Penggunaan pencuci muka juga adalah digalakkan namun penggunaannya mestilah sesuai dengan kulit. Penggunaan pencuci wajah adalah bertujuan untuk membuang lebihan sebum yang tersumbat dalam liang pori, selain membuang bintik hitam dan bintik putih serta sel kulit mati. Namun perlu ditegaskan bahawa anda jangan menggunakan pencuci muka yang mempunyai buih yang banyak. Seeloknya jika menggunakan pencuci muka yang tidak menghasilkan buih kerana buih boleh menyumbat liang pori-pori anda.

Jangan sesekali penggunakan gel pengelupas yang mengandungi merkuri atau hidrokuinon. Carilah pencuci yang diperbuat daripada tumbuhan seperti Daun Pudina (menghasilkan rasa sejuk pada kulit), bunga rosemerry, ataupun ekstrak buah bearberry. Penggunaan pencuci wajah yang lebih dari kadar yang disyorkan adalah amat merbahaya pada kulit khususnya pada kulit sensitif. Sila gunakan pencuci muka yang mempunyai butiran yang tidak kasar malah lembut pada kulit.


3. Selepas mencuci kulit dengan pencuci wajah, anda samaada lelaki ataupun perempuan adalah digalakkan untuk menggunakan pelembab atau penyegar kulit, ini adalah penting bagi mengekalkan kelembapan kulit dan pH kulit pada kadar yang seimbang. Seeloknya menggunakan produk yang mengandungi protein soya hidrolisis dan buah peach,  untuk kelembapan yang sekata atau yang mengandungi Minyak Jojoba bagi menyeimbangkan kadar sebum kulit wajah.

4. Anda juga adalah dilarang untuk memicit kulit anda yang mempunyai jerawat, sebarang bintik, nodul ataupun sebarang pertumbuhan baru yang tidak diperlukan pada kulit anda. Sebaliknya jumpalah pakar produk kecantikan ataupun Beautician pakar paramedical yang bertauliah atau pakar dermatogi di spa, klinik dan hospital pakar untuk menyelesaikan perkara tersebut. Memicit kulit yang mempunyai jerawat bukan sahaja tidak elok pada kulit tetapi akan memburukkan lagi keadaan kulit anda sekiranya berlaku jangkitan.

5. Sebanyak mana yang boleh, anda mestilah mengelakkan kulit muka anda daripada terkena cahaya matahari secara berterusan. Kulit akan mudah menjadi kering jika anda terkena cahaya matahari secara berterusan. Walaupun anda terdedah dengan cahaya matahari pada kadar yang sedikit. Pancaran sinar UV (Ultra lembayung) yang sedikit yang terkena pada kulit anda sudah cukup untuk menyerap masuk kedalam sel kulit dalam anda dengan mudah serta merosakkan struktur protein dan DNA kulit anda. Perkara ini tentunya tidak baik pada kulit kerana ia mungkin juga mampu menyebabkan kanser kulit.

Bagi mencegah dari masalah terkena pancaran matahari yang agresif ini, anda disyorkan untuk memakai pelembab kulit yang mengandungi collagen atau stem cell. Anda juga haruslah menggunakan sunblock yang mempunyai pelindung sinaran UV samada dari jenis (SPF 10, SPF 15, SPF 25, SPF40, SPF 50 dan sebagainya), perkara ini penting bagi mengurangi kesan kegelapan yang mungkin timbul akibat pembentukan melanin oleh sel melanosit dan peyerapan UVB ke dalam sel basal melanogenesis yang mungkin menyebabkan kerosakan kepada DNA yang akhirnya boleh membawa kepada penyakit kanser.

Pemakaian pelembab dan pelindung UV perlu dipakai setiap kali selepas mencuci muka dan ketika berada di dalam bilik/kawasan berhawa dingin (suhu yang sejuk dan berhawa dingin mampu mengeringkan kulit dengan cepat) atau ketika ingin melakukan aktiviti luar yang akan menyebabkan anda terdedah kepada sinaran matahari terik. Anda juga amat disarankan untuk sentiasa menutup wajah anda dengan kain ketika melakukan aktiviti luar bagi mengurangi kesan pancaran UV, pencemaran dan habuk di persekitaran.

6. Janganlah selalu menukar produk pembersihan wajah dan kecantikan wajah secara kerap kerana ia mungkin menyebabkan keradangan dan alahan pada kulit anda.

7. Elakkan menggunakan bedak padat kerana span yang lembap, digunakan berkali-kali, terperap di dalam bekas menggalakkan pembiakan bakteria. Gunalah bedak berasaskan mineral seratus peratus tanpa sebarang campuran bendasing yang mempunyai sifat anti-inflammatori, tidak menutupi liang pori-pori kerana molekulnya besar dan bedak yang kering tidak menggalakkan pembiakan bakteria seperti Kiss mineral mekap.

8. Kulit biasanya mempunyai diet pemakanan yang tersusun, ini kerana faktor pemakanan juga mampu menjadi penyebab kepada masalah kulit.

Kesan Buruk Jerawat
Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih jika ia terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut.

masalah radang jerawat, jerawat batu, jerawat bernanah, jerawat kritikal
Radang Jerawat

Sila Klik Disini?
Lebih besar kawasan radang, lebih mudah terbentuk nanah dan akan meninggalakan parut jerawat jika tiada perawatan dan ubat yang sesuai. Menghilangkan parut jerawat lebih sukar bila perawatan diabaikan. Wajah muka yang penuh dengan parut jerawat sudah tentu menghilangkan seri dan keyakinan diri.
========================================================================================

Produk Zarraz

Zarraz Paramedical merupakan satu produk Skin Care dalam bentuk rawatan dan pencegahan semua masalah kulit serta menambah kecantikan dan seri wajah. Produk-produk zarraz paramedical ini sangat istimewa sekali kerana ia diperbuat menggunakan teknologi nano yang menghasilkan molekul-molekul bersaiz nano. Ia sangat mudah meresap ke dalam kulit kerana zarah-zarahnya yang bersaiz nano adalah sangat halus.


Berdaftar dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia, Disahkan HALAL oleh JAKIM, mendapat pengesahan dan pengiktirafan Amalan Pengilangan Baik (Good Manufacturing Practice), & Dikilangkan sepenuhnya di Malaysia (Buatan Malaysia).

10 perkara yang anda wajib tahu mengenai Zarraz Paramedical:-
1. Produk yang telah dicipta formulanya selama 2 tahun sebelum di pakagingkan.
2. Menggunakan minyak aromatherapy iaitu white lily, freesia, frangipany flowers pada setiap satu produk ini.
3. Bukan sekadar kosmetik jagaan kulit yang biasa. Zarraz merupakan produk PARAMEDICAL.
4. Sejarah tumbuhan dan buah-buahan dalam produk ini telah lama digunakan sebagai medicasi dlm proses anti-aging dan ant-kanser!
5. Kesan yang cepat . Dalam hanya 3 hari anda dapat lihat keberkesanannya. Amat menakjubkan.
6. Keunikan cleanser firming amat berbeza. Membersih tanpa mengeringkan. Tiada buih. Membersihkan dan menegangkan kulit menggunakan peppermint dan rosemary.
Tidak ada sedikit pun bahan kimia.
7. Halal, suci dan gunalah tanpa was-was!
8. Produk buatan Malaysia. Tetapi bahan produk berasas daripada perancis dan switzerland.
9. Terdapat 11 jenis produk yang membantu merawat dan mencegah 6 jenis-jenis kulit dan masalah yang berkaitan dengan kulit wajah.
10. Service after sale! kami bukan hanya mengaut keuntungan semata-mata. tetapi kami merupakan pakar kulit. Percaya pada kami kerana “Beauty is responsibility”!
Berikut merupakan keterangan lebih lanjut setiap jenis produk Zarraz Paramedical:-

1.  CALMING CLEANSING MILK – 50ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Licorice & Ginkgo Biloba Extract
  • Sesuai digunakan bagi mereka yang mempunyai jenis kulit sensitif, masalah eczema dan untuk cucian solekan.
  • Sejenis pembersih susu semulajadi dengan grade tertinggi berasaskan akar manis dan ekstrak ginkgo biloba. Membantu membersihkan wajah dari debu dan kekotoran tanpa memberi kesan kepada tahap kelembutan kulit.
  • Boleh digunakan untuk membersihkan mekap. Sesuai untuk semua jenis kulit terutama kulit yang sensitif dan mengalami eczema.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Meredakan dan menguatkan system pertahanan kulit.
  • Mengecutkan eczema, psoriasis dan masalah penyakit kurap.
  • Pencuci solekan yang lembut

2. FIRMING CLEANSER – 50ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Peppermint & Rosemary
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit tanpa mengira usia.
  • Merupakan pembersih muka yang berasaskan alam semulajadi dengan grade yang pudina tertinggi, Rosemary, Bunga Chamomile dan ekstrak Kayu Sugi. Membantu membersihkan kekotoran pada kulit dan membuatkan kulit terasa lebih segar dan cerah.
  • Tanpa buih dan bebas dari bahan sodium laureth sulphate.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Mencuci dan menganjalkan kulit tanpa menarik kelembapan
  • Kulit semakin sihat
  • Kulit akan terasa segar dan sejuk
  • Rawatan alternative kepada resdung
  • Mengurangkan stress.
  • Bahan pelembab wajah & keceriaan wajah yang baik.
  • Merawat kulit yang bermasalah.
  • Menyejukkan wajah hingga ke lapisan dalam.
  • Merangsang peredaran darah dan melegakan kekejangan otot.
  • Menggebu dan memudakan kulit wajah.
  • Membantu mencegah jerawat menghaluskan kulit wajah dan bertindak mengecutkan tisu kulit.
  • Mampu merawat luka dan lebam.

3. REFRESHING HYDRATING LOTION – 50ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Buah Peach & Soy Protein.
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit tanpa mengira umur.
  • Merupakan losyen unik yang kompleks, mengandungi 10 jenis ekstrak tumbuhan untuk memberikan ketenangan pada kulit, membantu menyegarkan kulit yang lesu dan menambah kelembapan pada kulit.
  • Juga bertindak menutup liang roma, mecegah kedutan dan membuatkan kulit terasa segat. Ini adalah formulasi yang sangat baik untuk semua jenis kulit.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Mengandungi Asid Amino dan Niacin untuk kesuburan kulit agar sentiasa kelihatan segar.
  • Anti-bakteria dan anti-oksidan yang tinggi.
  • Kandungan antioksidan mampu menghalang radikal bebas ke atas wajah & mencegah penuaan.
  • Menanggalkan sel kulit mati dan memperbaharui sel kulit baru.
  • Mencerahkan kulit gelap & mengecilkan pori-pori wajah.
  • Mengatasi kulit kusam dan menghaluskan kulit.
  • Bahan semulajadi untuk memutih dan melembabkan kulit.
  • Mengekalkan kelembapan kulit.
  • Menjadikan kulit kekal lembab dan gebu sepanjang hari.

4. CALMING CLEANSER ROSE – 50ml
  • Merupakan pembersih gel yang di formulakan khas buat kulit yang nipis seperti sensitif  kerana pernah mempunyai sejarah memakai produk yang kuat (pengelupasan atau mempunyai bahan kimia).
  • Juga khas bagi kulit jerawat yang sensitif (congested skin).
  • Pembersih gel yang sangat lembut dimana Ia dapat memberi ketenangan pada wajah, menyusutkan iritasi pada kulit.
Kelebihan Utama & Ciri-ciri Produk:-
  • Pati aromaterapi daripada bunga ros diyakini dapat memberikan ketenangan, menyejukkan dan meredakan kulit yang luka dari dalam .
  • Anti-oksida yang dapat memelihara kulit dari radikal bebas.  Memberi kekuatan pada kulit semula daripada bakteria yang merbahaya.
  • Kaya dengan Vitamin C yang tinggi dimana dapat membaiki kerosakan kulit
  • Memudarkan parut tanda jerawat, jeragat  serta  mencerahkan tona kulit tidak sekata.

5. SUN PROTECTION SPF50 – 20ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Wild Raspberrry & White Lily.
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit tanpa mengira usia. Malah ini adalah produk yang wajib digunakan oleh setiap orang.
  • Produk ini merupakan agen perlindungan UV yang berkesan melindungi kulit 500 minit di bawah cahaya matahari. Mengandungi 3 gabungan khasiat, vitamin E, bunga matahari, jojoba dan sebagai anti-oksida.
  • Mengandungi khasiat nutrisi di dalam raspberry yang mempunyai Anthocyanins membuatkan usia lebih muda 4 tahun juga merupakan anti-kanser.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Medium anti-oksidan terbaik
  • Melindungi kulit anda daripada UVA & UVB selama 500 minit
  • Membunuh sel penyakit eczema, psoriasis, dan sel kanser
  • Jaminan kulit kelihatan muda 4 tahun dari sebelum
  • Meneutralkan radikal bebas.
  • Melambatkan proses penuaan.
  • Mencegah pembentukan sel-sel kanser.
  • Melicinkan kulit sehingga tetap kelihatan muda.
  • Melambatkan proses penuaan.
  • Mengatasi dan merawat jerawat.
  • Menghilangkan bekas luka di kulit.
  • Mencegah pertumbuhan kanser & mengatur kadar kolesterol.
  • Menjaga kelembaban kulit, memberikan rawatan special bagi kulit kering, kulit iritasi dan kulit sensitif.
  • Meningkatkan kelekatan dan kestabilan kelembaban air yang ada di kulit.
  • Merawat dan mencegah penyakit kanser kulit.

6. STEM CELL SERUM – 20ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Apple Malus Domestica & Marine Collagen.
  • Sesuai untuk masalah kulit kering dan kulit matang yang mempunyai umur 45 tahun dan ke atas sahaja.
  • Sejenis serum yang dapat menjana semula kerosakan kulit, kolagen dan elastin di mana ia dapat mengurangkan kedutan dan garis halus supaya menjadi lebih lembut, muda dan sekata.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Meningkatkan 1600% protein kepada kolagen yang telah hilang dengan sekali pemakaian.
  • Mengurangkan kedutan dan kulit sentiasa nampak segar dan tegang.
  • Membantu mengimbangi hormon, mencantikkan kulit, menghaluskan dan menggebukan kulit.
  • Sangat berkesan merawat kulit wajah.
  • Mempunyai fungsi khusus untuk memperbaiki, menegang serta menganjalkan kulit.
  • Anti kedutan dan anti penuaan yang hebat.
  • Mengembalikan keremajaan dan kesegaran kulit.
  • Mengatasi kulit kusam, kering dan berkedut.
  • Mengaktifkan semula metabolisme tisu-tisu kulit ke tahap yang maksima.
  • Mengatasi masalah dan melambatkan penuaan.
  • Bahan Antioksidan yang sangat tinggi.
  • Mematikan bahan radikal bebas yang merbahaya.
  • Memperbaiki tisu dan sel dalam badan
  • Menghasilkan sel baru kulit.
  • Melindungi induk kulit manusia daripada unsur yang boleh merosakkan kulit seperti sinaran Ultra Violet (UV).
  • Mengembalikan keremajaan kulit dan menggalakkan sel premium kulit yang menjadi sumber utama untuk membaiki epidermis (lapisan luar kulit) di samping menggalakkan pembentukan pigment kulit.

7. STEM CELL SLEEPING GEL – 20ml
  • Diformulakan dengan bahan utama Apple Malus Domestica & Aloe Vera Ekstrak.
  • Sesuai digunakan untuk semua jenis kulit tanpa mengira usia.
  • Sejenis gel yang dibuat khusus untuk semua jenis-jenis kulit. Rawatan krim intensif yang digunakan pada waktu malam membantu menyeimbangkan semula tahap pH, melegakan, melembutkan, mencerahkan dan menyihatkan kulit. Juga boleh digunakan di kawasan mata untuk mendapatkan peredaran darah yang lebih baik.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Fungsi 5M iaitu Menghaluskan, Menggebukan, Menganjalkan, Mencerahkan dan Menegangkan.
  • Kulit sentiasa Nampak segar selepas bangun tidur.
  • Mengecutkan saluran darah yang lebam atau bengkak akibat jerawat, luka dan sebagainya.
  • Membersihkan kulit berkuman, menghapuskan bakteria dan melegakan keradangan.
  • Melegakan kulit gatal.
  • Menyegarkan (menyejukkan) kulit.
  • Mengecilkan riang roma yang terbuka.
  • Mengekalkan kelembapan kulit pada musin kering mahupun panas terik.
  • Anti-oksidan secara semula jadi & melambatkan proses penuaan.
  • Melembapkan kulit dan menjadikan kulit lebih awet muda.
  • Mengawal dan menyeimbangkan pengeluaran minyak yang berlebihan pada wajah.
  • Mengatasi masalah seperti jerawat, parut, pigmentasi dan sebagainya.
  • Mendinginkan wajah yang terbakar akibat sinaran matahari.
  • Mengendurkan otot di bawah mata yang tegang akibat berjaga atau berhadapan dengan komputer terlalu lama.

8.  ESSENCE SEBUM GEL – 20ml
  • Diformulakan dengan bahan utama bersama Witch Hazel & Wild Pansy.
  • Produk utama untuk rawatan jerawat, whitehead, blackhead, pori-pori terbuka, kulit berminyak & kulit kombinasi.
  • Sesuai digunakan untuk jenis kulit berminyak, berjerawat, dan kombinasi yang mana kawasan T-Zone adalah berminyak manakala bahagian pipi pula kering.
  • Formula phyto bio-kejuruteraan gel yang sesuai untuk semua kenis kulit yang dapat mengurangkan bintik hitam, dan jerawat pada bahagian kulit yang terjejas tanpa kesan menyakitkan.
  • Penyelenggaraan gel harian ini juga mengurangkan rembesan minyak, menutup liang roma, memberi perubahan jelas juga menghasilkan kulit yang licin serta memberikan hasil yang ketara di dalam 10 hari pemakaian.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Mengawal dan menghilangkan bintik hitam dan putih secara semulajadi tanpa perlu memicit.
  • Menyembuhkan kulit bermasalah kesan dari bahan kimia dan jerawat.
  • Merawat penyakit kulit, enzema, asma dan epilepsy.
  • Merawat enzema, jerawat, pruritus dan Impetigo.
  • Bertindak sebagai anti-radang bagi sebarang luka.
  • Witch Hazel adalah satu cara yang berkesan, lembut, dan semula jadi untuk merawat kulit jerawat atau berminyak.
  • Mengecutkan saluran darah yang lebam atau bengkak akibat jerawat, luka dan sebagainya.
  • Membersihkan kulit berkuman, menghapuskan bakteria dan melegakan keradangan.
  • Melegakan kulit gatal.
  • Menyegarkan (menyejukkan) kulit.
  • Mengecilkan riang roma yang terbuka.
  • Mengekalkan kelembapan kulit pada musin kering mahupun panas terik.
3 kesan penyembuhan yang mungkin akan dialami ketika mula-mula menggunakan produk ini iaitu:-
  • Pedih ~ Fasa membunuh bakteria.
  • Gatal ~ Fasa merawat resdung
  • Berangin ~ Fasa penyembuhan

9.  I-MOISTURIZER – 20ml
  • Diformulakan dengan bahan kandungan bersama Enzyme Q10 dan Minyak Roseship.
  • Sesuai digunakan untuk kulit kering dalam usia 20 tahun hingga ke 40 tahun.
  • Dengan gred Enzyme Q10 dan minyak Roseship, ia dapat memberikan kelembutan kepada kulit. Dapat mengurangkan garis-garis halus dan mencerahkan kulit anda serta menjadikan kulit anda lebih muda.
  • Minyak Rosehip menghalang dan mengembalikan kesan-kesan tanda penuaan kulit seperti kedut, kedut di mata dan kulit kendur dengan merangsang aktiviti selular kulit untuk menambahkan keupayaan pembaruan dan penghasilan sel-sel kulit baru. Muka anda akan menjadi lebih licin dan bila kesan tanda-tanda penuaan semakin hilang.
Kelebihan utama & Ciri-ciri produk:-
  • Membina dan menghasilkan sel baru Q10 pada kulit.
  • Memperbaiki kulit kering yang rosak
  • Jaminan kulit terpelihara lembab dan muda
  • Memudarkan parut, mencegah kedut dan penuaan dan juga memudarkan pigmentasi.
  • Rawatan intensif diwaktu malam, khasnya ketika tidur sewaktu wajah sedang dalam keadaan rehat secukupnya
  • Baru atau lama parut, lekuk dan lain-lain kecacatan pada kulit dapat disembuhkan dengan segera oleh produk yang membaik pulih yang semulajadi ini.
  • Menambahkan keupayaan kulit untuk menghasilkan sel-sel baru. Bila sel-sel baru menggantikan sel-sel lama, tompok pigmentasi akan menjadi pudar.
  • Merangsang pemudaran “topeng kehamilan” (pigmentasi yang berlaku di pipi ketika mengandung).
  • Mengembalikan keseimbangan optimum asid lemak dan air yang menghidratkan semula kulit.
  • Membaik pulih dan menggantikan tisu kulit yang telah koyak yang mengurangkan kehadiran kesan tanda rekahan dan menjadikan warna kulit lebih sekata.

10. OXYGENATING RADIANT MASK – 50g x 2pcs
Meningkatkan tahap oksigen dan kelembapan kepada kulit. Memberikan tenaga dan menguatkan tekstur kulit. Menjadikan kulit lebih sihat, licin, mencerahkan dan kulit lebih berseri.Cara Penggunaan: Letakkan perlahan-lahan helaian mask ke seluruh wajah dan biarkan semalaman. Gunakan sekali seminggu.
11.  CLARYFYING RENEWAL MASK – 50g x 2pcs
Pengimbangan Semula tahap pH. Kawalan kulit berminyak dan melegakan masalah jerawat. Juga baik untuk kulit sensitif. Membaiki dan membina sel baru untuk kulit.Cara Penggunaan: Letakkan perlahan-lahan helaian mask ke seluruh wajah dan biarkan semalaman. Gunakan sekali seminggu.

12. SET BIO NUTRICARE – 4 Item
Set Bio Nutri Care ini bertindak mengawal tahap kesihatan dan kecantikan kulit secara semulajadi. Set ini sesuai dan untuk mereka yang mempunyai masalah jerawat, jeragat, kulit kusam, berparut, pori-pori terbuka, whitehead, blackhead, tona kulit tidak sekata dan pigmentasi. Set ini juga mampu menghilangkan kedutan dan menganjalkan kulit sehingga kelihatan muda sentiasa.
Jenis-jenis Produk yang terdapat dalam set Bio Nutri Care ini adalah seperti berikut:-1. Firming Cleanser – 50ml2. Refreshing Hydrating Lotion – 50ml3. Essence Sebum Gel – 20ml4. Sun Protection SPF50 – 20ml
Jika produk-produk tersebut dibeli berasingan, harga adalah mencecah RM300 – RM350. Namun jika dibeli 1 set ini sekaligus, Harga Hanya RM280 sahaja.

13.  SET ONE SOLUTION – 4 Item
Set One Solution Merupakan Set yang unik lagi complex yang dipackagingkan khas untuk merawat masalah kulit terutamanya untuk masalah kulit sensitif, jerawat, jeragat, kulit kusam, eczema, kulit gatal, kulit berminyak, jerawat halus dan kulit gabungan.
Kandungan setiap produk yang terdapat dalam Set One Solution ini 100% sama seperti apa yang terkandung dalam packaging sebenar (botol warna merah). Namun hanya saiz packaging yang dikecilkan dengan harga yang jauh lebih murah berbanding dengan packaging sebenar Zarraz Paramedical supaya setiap orang mampu mencuba dan memiliki produk ini tanpa membebankan mereka untuk mengeluarkan wang ringgit dengan jumlah yang banyak.
Produk-produk yang terkandung dalam Set ini adalah:-
1. Calming Cleansing Milk – 15ml
2. Firming Cleanser – 25ml
3. Essence Sebum Gel – 10ml
4. Sun Protection SPF50 – 10ml
SET RAWATAN BAGI KULIT YANG BERMASALAH
Bagi kulit yang bermasalah, set lengkap bio nutri care sahaja tidak memadai kerana di dalam set tersebut tidak terkandung produk utama untuk rawatan masalah kulit. Anda perlulah menambahkan 1 lagi item produk rawatan bergantung kepada jenis-jenis masalah kulit yang dihadapi:-
Berikut merupakan item produk yang perlu ditambah kepada setiap jenis masalah kulit:-
1. Masalah jerawat – Perlu tambah Essence sebum gel & Clarifying Renewal Mask.
2. Masalah kulit kombinasi (T-zone berminyak, pipi pula kering) – Perlu tambah produk Essence sebum gel.
3. Masalah jeragat – Perlu tambah produk Stem Cell Serum & Oxygenating Radiant Mask.
4. Masalah kulit sensitif, eczema, panau atau psoriasis – Perlu tambah produk Calming Cleansing Milk.
5. Bagi mereka yang berumur 45 tahun ke atas – Perlu tambah produk Stem Cell Serum sebagai produk anti-aging kerana pada usia ni kulit anda telah diklasifikasikan sebagai kulit matang.
6. Masalah kulit kering bagi mereka yang berusia 20-44 tahun – Perlu tambah produk i-Moisturizer sebagai produk anti-aging bagi memberikan kelembapan kekal kepada kulit dan kulit sentiasa tegang dan tidak berkedut tidak berkedut.
============================================================================
Selain Skincare Treatment yang tersenarai di atas, Zarraz Paramedical juga mempunyai 5 lagi produk lain seperti yang tersenarai di bawah ini. Sila Klik nama produk untuk pembacaan lebih lanjut.
1. Lip Magic Collagen & Phystrogene (Lipstic) – 1 Jenis
2. Pure Marine Collagen (Supplement Collagen) – 1 Jenis
3. Set Never Give Up Hair Care (Hair Treatment/Penjagaan Rambut) – 3 Jenis
CARA PENGGUNAAN ZARRAZ PARAMEDICAL 1. Basuh muka dengan air biasa kemudian sapukan Firming Cleanser di 5 titik point muka, sapu dengan rata dan biarkan selama 30 saat ke 2 minit. Setelah rasa berangin, ambil air setitik dua dan gosok membulat ke atas, kemudian bilas dengan air. Boleh pakai sehari 2 atau 3 kali. Cleanser ini tidak akan mengeringkan muka malah kulit bertambah cerah dan bersih.
2. Setelah wajah dikeringkan, ambil Refreshing Hidrating Lotion (Toner) dan letakkan pada tapak tangan kemudian dap dap pada semua bahagian muka. Tidak perlu menggunakan kapas dan tidak perlu digosok pada muka. Hanya letakkan pada tapak tangan dan dap dap pada semua bahagian muka.
3. Sesudah itu, ambil pula Sun Protection SPF50 (Sunblock) iaitu krim siang yang mampu mencerahkan tanpa berminyak. Sapu pada 1 wajah kemudian oleskan dengan lemah lembut ke seluruh wajah sehingga menyerap. Lebihkan pada kawasan yang bermasalah seperti jerawat, jeragat, dark eye ring, eye bag, parut, enzema, sensitif, tempat celahan sulit dan lain-lain. Boleh digunakan 2 atau 3 kali sehari. Pemakaian yang lebih kerap akan memberi kesan Glowing (Gebu dan Bersinar) dengan cepat. Sun Protection SPF50 juga boleh digunakan pada waktu malam jika anda belum masuk tidur.
4. Stemcell Sleeping Gel hanya digunakan pada waktu malam sahaja. Sapu pada semua bahagian wajah selepas wajah dicuci menggunakan Firming Cleanser dan diletakkan Refreshing Hydratin Lotion. Lebihkan pada bahagian kedutan dan garis halus. Anda digalakkan untuk membuat urutan firming (membulat dan mengarah ke atas seperti dalam video). Kulit anda akan menjadi tegang, gebu, cerah dan berseri.
Cara penggunaan produk tambahan untuk rawatan.
1. Essence Sebum Gel – Gunakan selepas Refreshing Hydrating Lotion. Hanya perlu letak di kawasan yang bermasalah sahaja seperti jerawat, white head, black head, dan kawasan berminyak. Tidak perlu letak di kawasan kulit yang tidak bermasalah, normal atau kulit kering.
2. Calming Cleansing Milk – Gunakan sebagai pencuci muka sebelum menggunakan firming cleanser.
3. Stem Cell Serum – Gunakan Stem Cell Serum sebelum penggunaan Sun Protection SPF50 (waktu siang) dan sebelum menggunakan Stemcell Sleeping Gel (waktu malam).
4. i-Moisturizer – Gunakan selepas Refreshing Hydrating Lotion dan sebelum Sun Protection SPF50.
5. Oxygenating Radiant Mask – Gunakan pada waktu malam hingga ke pagi (Overnight). Pakai selepas mencuci muka menggunakan Firming Cleanser. Tidak perlu pakai Refreshing Hydrating Lotion dan juga Stemcell Sleeping Gel apabila menggunakan Mask ini.
6. Oxygenating Renewal Mask – Gunakan pada waktu malam hingga ke pagi (Overnight). Pakai selepas mencuci muka menggunakan Firming Cleanser. Tidak perlu pakai Refreshing Hydrating Lotion dan juga Stemcell Sleeping Gel apabila menggunakan Mask ini. Zarraz Paramedical Menjadi Pilihan Para Artis & Media

Harian Metro Pada 03/06/2012 (Ahad)

Zarraz di Harian Metro bersama Barisan Artis Pada 13/06/2012 (Rabu)

Zaraz Mendapat Liputan Ramai di Laman Murai [dot] com

Zarraz di Mingguan Malaysia (Pancaindera) 17/06/2012 (Ahad)

Zaraz menjadi Pilihan Artis Azam Pitt

Testimoni Pengguna Produk Zarraz Paramedical
Mengalami masalah kulit kronik (Gambar Sebelum)  tahap lima seperti yang disahkan oleh doktor pakar. Masalah kulit bermula daripada jerawat akibat resdung. Walaupun sudah mencuba pelbagai produk, hasilnya masalah kulit semakin teruk. Apabila berjumpa dengan doktor pakar, beliau mengesahkan bahawa selain daripada masalah kulit tersebut, terdapat juga masalah lain seperti jangkitan kuman. Muka semakin lama semakin membengkak serta mula bernanah dalam masa 2 minggu. Namun setelah sebulan menggunakan produk zarraz, masalah kulit kronik dapat dipulihkan (Gambar selepas).

Mohd Azizol BIn Ghazali (26 Tahun)
Sue Hamzah
Kehebatan Produk Zarraz Paramedical amat berbeza dengan produk lain di pasaran luar sana. Setiap hari saya merasakan kulit mendapat nutrisi yang cukup . Kulit sentiasa terasa bersih,segar dan tegang seperti seolah-olah baru sahaja melakukan rawatan muka. Anda rugi tidak memakainya.
Norhasheikin Bt Omar
Saya memilih produk Zarraz Paramedical kerana sebagai wanita saya mementingkan kecantikan diri khasnya kecantikan muka untuk tampil yakin di khalayak ramai. Saya telah mencuba pelbagai produk sebelum ini tetapi kesan yang diperolehi hanya sementara. Harga mampu beli dan keberkesanan produk Zarraz Paramedical tidak dapat dinafikan banyak membantu kulit saya menjadi lebih cantik, halus dan lembut. Penggunaan rangkaian produk ini yang berterusan akan memberi kesan yang lebih positif untuk kulit muka anda secara semulajadi. Produk Zarraz Paramedical menampilkan anda tampak yakin dan elegan dengan kulit muka yang bersih dan berseri.
Dr. Suraya Ariffin (49 Tahun)
Sebagai orang yang bertauliah di dalam bidang kesihatan, saya amat cerewet memilih produk kecantikan kerana tidak semua produk di pasaran boleh dipastikan keberkesanan dan menafaatnya. Oleh kerana itu, saya memilih Zarraz Paramedical kerana ia bukan sekadar produk kecantikan, sebaliknya mempunyai unsur-unsur penjagaan dan penyuburan kulit yang lembut namun berkesan. Yang paling penting, produk Zarraz Paramedical selamat digunakan secara berterusan tanpa sebarang kesan sampingan. Ia merupakan salah satu amalan luaran untuk kekal awet muda. Lihatlah barisan para Management Zarraz Paramedical yang mempunyai kulit yang bersih, cantik dan berseri-seri tidak kira perempuan mahupun lelaki.
Lagi Testimoni pengguna Zarraz Paramedical
Testimoni :









ANDA BOLEH MEMILIH MANA_MANA PRODUK YANG ANDA SUKA ATAU BOLEH PILH SET YANG ANDA SUKA

No comments:

Post a Comment